Legends of Runeterra Kulcsszavak Magyarul
Advance/ Haladás – Csökkenti egy specifikus Countdown Landmark hátralévő idejét egy bizonyos összeggel (Kártyán pontosan leírva)
Allegiance/ Hűség – Akkor aktiválódik a képesség, ha a pakli tetején lévő lap régiója megegyezik a kijátszott lapéval.
Attach/ Kötődés – Ezek a unitok egy másik egységre kapcsolódnak, átadva nekik a sebzés és életerő értékeket, a kulcsszavaikkal együtt. Ha a célpont meghal az attach lap visszakerül gazdája kezébe. Csak obilterate segítségével lehet őket elpusztítani.
Attune/ Összehangol – Amikor egy ilyen lapot kijátszol vagy megidézel visszatölt 1 spell manát
Augment/ Fejlesztés – Amikor egy kreált, tehát a paklidban eredetileg nem megtalálható lapot játszol ki ezek az egységek +1|+0 permanens statot kapnak.
Barrier/ Védőburok – Elnyeli a következő sebzést, bármilyen forrásból is jön. Maximum egy körig aktív.
Behold/ Birtokol – Akkor aktiválódik a képesség, ha a feltételnek megfelelő kártya van az asztalon vagy a kezedbe (például 8 a lap manaköltsége, vagy Celestial kategóriába tartozik).
Blade Dance/ Penge Tánc – Adott számú Blade-et idéz meg és elindul egy free attack. Ha a Blade elhagyja a csatát akkor megsemmisül
Brash/ Pimasz -Ezzel a kulcsszóval rendelkező egységeket csak 3 vagy attól nagyobb életerővel rendelkező ellenfél védheti le!
Can’t Block/ Képtelen Védekezni – Ezzel a jelzővel biró egység nem tud védekezni
Capture/ Elfogás – Egy elfogott unit csapdába esik, addig míg az elfogója el nem hagyja a csatateret.
Challenger/ Kihívó – Kiválaszthatja támadásnál, hogy az ellenséges egységek közül melyik védekezzen ellene
Countdown/ Visszaszámlálás – A kör elején csökken eggyel az aktiválódáshoz szükséges idő, amíg el nem éri a 0-t
Daybreak/ Hajnalhasadás – Akkor érvényesül a képesség ha ezzel a jelzővel ellátott lapot játszod ki az adott körben először.
Deep/ Mélység – Ha a pakliban 15 vagy kevesebb lap marad akkor +3|+3 permanens statot kapnak a jelzővel rendelkező egységek (ezek egyelőre minden esetben Sea Monsterek).
Double Attack/ Dupla Támadás – Támadáskor az egység 2x üt, először Quick Attack-kal, majd ha a védő még él akkor egyszerre csapnak össze.
Drain/ Elszívás – Annyival gyógyítja a Nexusunkat, amennyivel sebzi a célpontot.
Elusive/ Illékony – Csak olyan egység védekezhet ellene, ami szintén ezzel a jelzővel rendelkezik.
Enlightened/ Felvilágosult – Akkor aktiválódik a képesség, ha a maximum manánk eléri a 10-et. Ha már aktiválódott, aktív marad akkor is ha a maximum manánk csökken.
Ephemeral/ Múlandó – Ezek az egységek ütésnél vagy legkésőbb a kör végén meghalnak.
Evolve/Fejlődés – Az Evolve egységek +2|+2 statot kapnak, ha a játék során 6 különböző keyword az asztalra került.
Fated / Eldőlt Sorsú Amikor egy szövetséges lap célba veszi +1 |+1 statot kap permanensen
Fearsome/ Félelmetes – Csak olyan egység védekezhet ellenük, amiknek a támadó ereje legalább 3.
Fleeting/ Tünékeny – Ezek a lapok a kör végén kidobásra kerülnek.
Flow/ Áramlás– Ha az előző körben kettő darab spell lapok akitváltunk akkor érvényesülnek a képességek.
Formitable/ Rettentő – Ezek az egységek az életerejükkel sebeznek
Frostbite/ Fagyás – A célpont erejét 0-ra csökkenti.
Forge/ Kovácsolni – A kiválasztott egység +1 | +1-et kap, ha van rajta equipment akkor az kapja meg.
Fury/ Düh – Amikor megöl egy egységet és túléli, permanens +1|+1 statot kap.
Hallowed/ Megszentelt – Ezen egységek halálukkor, egy pontot adnak a paklinkhoz, az összegyűjtött pontok a legelső támadó egység sebzéséhez adódnak, minden egyes támadásnál.
Husk/ Burok – Kijátszáskor leidéznek egy Immobile egységet, ami rendelkezik egy véletlenszerű kulcsszóval, melyet a következő kijátszott egység megöl és átveszi a statjait, illetve a keyword-öt ami rajtuk van. Egyszerre akár többet is.
Immobile/ Mozgásképtelen – Nem tud támadni vagy védekezni.
Impact/Becsapódás – Ha a lap üt az impact-nek megfelelő mennyiséget fixen rásebezi az ellenfél Nexusára
Improvise/Improvizálás – A lap kijátszásakor kiválaszthatsz két equipment közül egyet, amit az egység megkap. 2x ugyanazt a tárgyat nem készítheti.
Invoke/ Megidéz – 3 Celesital lap közül egyet választhatunk, amit a kezünkbe rak
Last Breath/ Utolsó Lehelet – Akkor aktválódik a képesség, amikor az egység meghal.
Lifesteal/ Életerő lopás – Amennyit sebez az egység, annyit tölt vissza a Nexusunknak.
Lurk/ Ólálkodás – Ha a paklink tetején Lurk lap van mikor támadunk, minden ezzel a kulcsszóval ellátott lap +1 sebzést kap mindenhol
Nexus Strike/ Nexus Ütés – Akkor érvényesül, ha az ellenfél Nexusát tudjuk megsebezni az adott lappal.
Nightfall/ Alkony – Ezzel a jelzővel ellátott lapok akkor érvényesítik a képességüket, ha nem az első lap, amit az adott körben kijátszunk.
Obliterate/ Megsemmisít – Teljesen elpusztít egy lapot, nem aktiválódik a Last Breath képessége és nem lehet feltámasztani sem.
Overwhelm/ Eltipor – Minden sebzés, ami több mint a védekező életereje a Nexus-t üti.
Plunder/ Kifoszt – A kártya akkor aktiválja a képességét, ha kijátszás előtt az ellenfél Nexus-át megsebeztük az adott körben.
Predict/ Előrelátás – A paklidból 3 lap közül kiválaszthatsz egyet, amit felraksz a tetejére.
Quick Attack/ Fürge Támadás – Támadáskor előbb üt mint a védekező egység.
Rally / Erőre kap – Az adott körben megkapjuk az Attack Token-t, tehát újra támadhatunk. Feltéve, hogy éppen nem aktív.
Recall/ Visszahívás – Visszarak egy lapot a tulajdonosa kezébe és alapállapotba helyezi azt.
Reforge/ Újrakovácsol – Elkészít 1-et a 3 Blade Fragment (Kard Darab) közül, amit még nem készített, amikor mindhárom darabot felhasználtuk elkészül a Blade of the Exile ( A kitaszított Kardja).
Regeneration/ Regeneráció – A kör elején maximumra tölti az egység életerejét.
Reputation/ Hírnév – Akkor akitválódik, ha a meccs során legalább 4x ütöttünk 5+ sebzéssel rendelkező egységekkel.
Scout/ Felderítő – Ha csak ilyen jelzővel ellátott egységekkel támadunk, akkor támadhatunk még egyszer (Megmarad az Attack Token).
Slay/ Mészárlás – Amikor megölünk egy egységet saját lappal, legyen az szövetséges vagy ellenség, aktiválja a képességet.
SpellShield/ Varázs Pajzs – Levédi a következő ellenséges varázslat hatását az egységen.
Strike/ Ütés – Akkor aktiválódik a képesség, ha az egység megüti egy másikat vagy a Nexus-t.
Strongest/ Legerősebb – Az az egység, aminek a legtöbb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor a drágább manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.
Stun/ Kábít – Abban a körben. amikor megkapja ezt a jelzőt az egység, nem tud se támadni, se védekezni, de a képességei továbbra is aktívak maradnak.
Support/ Támogatás – A támogató egységtől jobbra lévő uniton akitávlódik a képesség.
Toss/ Kihajítás – Megsemmisít (Obliterate) X mennyiségű nem Champion lapot a paklid aljáról.
Tough/ Kemény – Minden forrásból 1-gyel kevesebb sebzést szenved el.
Trap/ Csapda – Az ellenfél paklijában lévő lapokra kerül, amikor kihúzza őket akkor aktiválódik a hatása, ha mi húzzuk ki az ellenfél paklijából, akkor mi kapjuk a hatását. ( Jelenleg csak Teemo puffcap gombái és Caitlyn Flash bomb-jai esnek ebbe a kategóriba)
Origin/ Eredet – A kulcsszavak közül talán ez a legérdekesebb. Az ezzel rendelkező hősök önmagukban elfoglalnak egy Régió helyet, és valamilyen speciális pakli építési szabályt alkalmaznak.
Vulnerable/ Sebezhető – Ezzel a jelzővel ellátott egységek kényszeríthetőek arra, hogy védekezzenek a támadó ellen.
Weakest/ Leggyengébb – Az az egység, aminek a legkevesebb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor az olcsóbb manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.
A Legends of Runeterra játékban nagyon fontos, hogy ismerjük melyik lap mit csinál, ehhez pedig átfogóan kell tudnunk, hogy a kulcsszavak mit is jelentenek illetve csinálnak. Reméljük a fenti gyűjtemény segít a kezdőjátékosoknak abban, hogy megértsék.
ORIGIN HŐSÖK
bard
Bard a csillagokon túlról érkezett, a jó szerencse nevében eljáró lény, aki az egyensúlyért küzd, hogy az élet fennmaradhasson a közönyös káosz jelenléte mellett is. Számos runaterrai dal találgatja az űrbéli vándor szándékait és természetét, de abban mindenki egyetért, hogy vonzódik a rendkívüli mágikus erővel bíró ereklyékhez. A segítőkész, apró és vidám szellemekkel körülvett Bard egyetlen cselekedete sem mondható rosszindulatúnak, hiszen mindig a nemesebb ügyet szolgálja… a maga fura módján.
Jhin
Jhin egy pedáns alapossággal dolgozó pszichopata bűnöző, aki szerint a gyilkolás művészet. Egykor egy ioniai börtönben raboskodott, de az országot uraló tanácson belül működő titkos szövetség kiszabadította onnan. A sorozatgyilkos azóta őket szolgálja. Jhin ecsetként használja a fegyverét, és szörnyű műalkotásai az áldozatokat és a nézőket egyaránt csontig ható rémülettel töltik el. Vérfagyasztó, színpadias előadásaiban perverz gyönyörét leli, és ő a legjobb választás, ha a létező legerősebb üzenetet kell átadni: a rettegést.
Evelyn
Az Evelynn névre hallgató démon Runaterra legsötétebb zugaiban kutat következő áldozata után. Egy érzéki nő képében csábítja magához a prédáját, és ha az védtelenné válik, Evelynn felfedi valódi lényét. Az áldozatokat ezután leírhatatlan kínoknak veti alá, ő maga pedig élvezettel lubickol a fájdalmukban. A démon szemében ezek csak futó kalandok. Runaterra többi lakója számára azonban ezek a történetek elrettentő emlékeztetők arra, hogy a zabolátlan kéjvágynak milyen súlyos ára lehet.
Kayn
A halálos árnymágia páratlan mestere, Shieda Kayn azért küzd, hogy beteljesítse valódi sorsát, és egy nap az Árnyak rendjének vezéreként új korszakot nyisson Ionia uralma alatt. Rhaast, az öntudatra ébredt darkin fegyver forgatásával azt kockáztatja, hogy a romlás fokozatosan felemészti mind a testét, mind az elméjét. Csak két kimenetel lehetséges: Kayn sikeresen a szolgálatába állítja a fegyvert… vagy a gonosz penge áldozatául esik, kikövezve az utat egész Runaterra pusztulása felé.
Jax
Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…
Ryze
Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…
Aatrox
Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…
Varus
Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…