Shurima birodalma egykoron virágzó civilizáció volt, amely egy egész kontinensre terjedt ki. Egy rég letűnt korban a Felemelkedettek hadseregének harcos istenei alapították, akik egyesítették a számtalan déli népet, és sokáig fenntartották köztük a békét.

Kevesen mertek velük szembeszállni. Akik mégis megtették, mint Ikáthia elátkozott nemzete, azokat kíméletlenül eltiporták.

Azonban sok ezer évnyi fejlődés és jólét után Shurima utolsó császárának sikertelen felemelkedése romba döntötte a fővárost, és a birodalom egykori dicsősége csak a mondákban maradt fenn. Manapság Shurima nomád életet élő lakóinak többsége a mindennapos túlélésért küzd ezen a sivatagos, kíméletlen vidéken. Egyesek kis helyőrségeket építettek a ritka oázisok védelmére, mások pedig rég elfeledett katakombákba vették be magukat az ott bizonyára eltemetett hallatlan vagyonok nyomában. Megint mások zsoldosként tengődnek, aprópénzért vállalnak piszkos munkákat, mielőtt újra eltűnnének a törvény nélküli pusztaságban.

Azonban még mindig vannak néhányan, akik a régi idők visszatértéről álmodoznak. Nemrég a törzsek körében új pletykát kavart fel a sivatag szívéből érkező szél: Azir császár visszatért, hogy népét egy csodálatos új korba vezesse.

shurima legends of runeterra magyar

A 2021.03.03-án érkezett Empires of the Ascended kiegészítő tovább növelte az amúgy sem apró Runeterra világát. Mindamellett, hogy a maga 110 új lapjával az eddigi legnagyobb kiegészítő a játékban, bemutatásra került egy új régió is, ami nem más, mint Shurima elfeledett birodalma. Lássuk is, hogy milyen új hősökkel, kulcsszavakkal és játékmechanikával próbálják helyreállítani a napkorong dicsőségét.

Shurima Hősök:

Azir

 

Nasus

Renekton

 

Sivir

taliyah

 

Rek'sai

 

Akshan

    

Régió főbb jellemzői és kulcsszavai:

Ascended: Ez a teljesen új mechanika valóban elhozza a felemelkedést, ehhez pedig egy új landmark a Buried Sun Disc és 3 új hős (Azir, Nasus, Renekton) lesz a segítségünkre. A lényege, hogy mikor sikerült ’’helyreállítanunk’’ azaz 25-ről nullára vinnünk a Sun Disc számlálóját, lehetőség nyílik az előbb említett hősök 2. szintlépésére, amennyiben az első szintet már sikeresen elértük. Minden ascended hős szintlépése 10-el előrébb tolja a napkorong visszaszámlálóját. Mikor ez nullázódik, automatikusan húzunk minden pakliban lévő ascended hősből egyet.

Vulnerable: Mikor mi döntjük el, hogy az ellenfél egysége hol védekezik. A kifejezés nem új a játékban, más régióknál is megtalálható, viszont Shurimával kapcsolatban nem lehet kihagyni, ugyanis nagy sok lap játszik erre a mechanikára. Talán az első olyan régió ahol konkrétan lehet e köré a mechanika köré építeni.

Predict: Szintén olyan új mechanika, ami kizárólag Shurimában megtalálható. A lényege, hogy ha kijátszol egy predict képességgel rendelkező kártyát, akkor véletlenszerűen megmutat neked 3 lapot a paklidból, ezek közül választasz egyet és ezt a deck tetejére rakja, a pakli maradék részét pedig újrakeveri.

Reputation: Akkor aktiválódik, ha a meccs során legalább 4x ütöttünk 5 vagy annál nagyobb sebzéssel rendelkező egységekkel.

Advance: Landmarkokoz kapcsolódó kifejezés, egyelőre csak két lap van ami ezzel a képességgel rendelkezik és ebből az egyik Freljord régióhoz tartozik. A lényege, hogy egy megadott landmark visszaszámlálóját előrébb tolja, vagy bizonyos érték alatt lenullázza.

Mana Burn: Ebben a konkrét elnevezésben nem szerepel a játékban, viszont Shurimánál van néhány lap, ami akkor aktiválódik, ha „elégetünk” egyet vagy kevesebb mana gem-ünk van mint az ellenfelünknek.

Slay: Amikor megölünk egy egységet saját lappal, legyen az szövetséges vagy ellenség, aktiválja a képességet.

Emperor’s deck: Amennyiben Azir elérte a 3-as szintet, kicserélődik a paklink az Emperor’s deck-re. Ebben 9 különböző, igencsak erőteljes lap található, összesen 15 db. A Call of the Mountain kiegészítővel érkezett Celestial lapokhoz hasonlóan ezek sem gyűjthetőek. További érdekesség, hogy míg a Celestial kártyákról van leírás a játékon belül, addig az Emperor’s deck-ben található lapokról nincs. Ha mégis furdal a kíváncsiság ezen a linken találsz az összes lapról részletes leírást.

Legjobb szinergia más régiókkal (eddigi tapasztalatok alapján):

  • Shadow Isles: A Slay mechanika és Azir swarm potenciálja miatt nagyon jól működik együtt bizonyos Shadow Isles hősökkel: Azir + Hecarim, Kindred + Nasus, Thresh + Nasus a legnépszerűbb kombinációk.
  • Noxus: Tökéletesen illik Noxus agresszív játékstílusa mellé a Vulnerable és Reputation kulcsszavak miatt: Leblanc + Sivir, Renekton + Sivir egyszerűen bármilyen ellenfelet képes eltiporni
  • Freljord: A Vulnerable mechanika, a Frostbite mellett kifejezetten erős tud lenni, pláne ha van mellé még egy kis Overwhelm: Sejuani + Renekton vadállat módjára dominálják a játékteret.
  • Demacia: Fentebb említettük az Azir-ban rejlő swarm potenciált. Na ezt nem csak Shadow Isles,, hanem Demacia is tökéletesen ki tudja használni, ugyanis egy-egy Rally-val vagy Scout támadással,, kétszer olyan veszélyes: Lucian + Azir
  • Ionia: A 2.7.0 –ás kiegészítővel bemutatott új lapok és a Blade Dance mechanika segítségével, a két régió hihetetlen erőre tett szert együtt. Azir és Irelia párosa eddig keveset látott swarm potenciállal rendelkezik, rendkívül olcsó és könnyen használható lapok mellett. Ha pedig ez nem lenne elég a Blade Dance mechanika és Azir + az Emperor’s Dais landmark képessége miatt (támadás során leidéznek egy Sand Soldier-t) a saját támadó körünkben sem vagyunk biztonságban.

5 LAP AMIT ÉRDEMES ELKÉSZÍTENED SZERINTÜNK:

Merciless Hunter:

Típus: Unit

Ritkaság: Common

Mana Cost: 3

Ennyibe kerül: 100 shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: Majdnem minden Shurima pakliban találkozhatunk ezzel a lappal és nem véletlen, talán a játék legerősebb 3 manába kerülő egyége jelenleg. Nem elég, hogy már az alap statjai is rendkívül erőssé teszik, mindemellett Fearsome is (csak 3 vagy annál nagyobb sebzésű lap védheti le). Ha mindez pedig még nem lenne elég akkor egy ellenséges lapnak Vulnerable azaz sebezhető státuszt is ad, így te döntöd, el mi ellen védekezik.

Rite of Negation:

Típus: Spell, Fast

Ritkaság: Epic

Mana cost: 4

Ennyibe kerül: 1200 Shard vagy 1 Epic Wildcard

Miért ajánljuk: Ennek a lapnak a megjelenésével Ionia egyeduralma a varázslatok kivédésben (Deny, Nopeify) megszűnt, már nem csak ez a régió jöhet szóba, ha szükségünk van egy ilyen lapra. Pici csavar viszont van a dologban: Ugyan úgy válaszként tudjuk alkalmazni a Fast vagy Slow varázslatok ellen, viszont ennek az a feltétele, hogy vagy elégetjük az egyik manánkat véglegesen, vagy megöljük valamelyik szövetséges lapunkat. Hogy ilyen feltételek mellett miért éri ez meg nekünk? Azért mert a lapnak van még egy plusz tulajdonsága: nem csak egy kiválasztott varázslat ellen véd, mint a fent említett társai, hanem az előtte kihúzott összestől. Példul: Ha mondjuk egy Noxus – Piltover pakli ellen játszol, ahol sok a Nexus-t ütő direkt sebzés és az ellenfeled kihúz a támadása mellé még 3 Mystic Shot-ot (2 sebzés bármire), akkor ez megállítja mind a hármat.

Shaped Stone:

Típus: Spell, Burst

Ritkaság: Common

Mana cost: 1

Ennyibe kerül: 100 Shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: Bármilyen olyan pakliba, ami használ landmark-ot kiváló választás lehet. Ugyanis, ha a játék során leraktunk legalább egy darabot, akkor az eredeti 1+1 bónusz stat helyett 3+1-et kapunk az adott körre. Mondanom sem kell, ez rengeteg szituációban jól jöhet: ha nincs olyan egységed, ami le tudna védeni egy Fearsome ellenfelet, vagy csak szeretnél megölni egy ellenséges lapot de nincs olyan szövetséges ami eleget ütne, arról  pedig nem is beszélve, hogy az ellenfelednek is minden védése és támadása során számolnia kell vele, mivel burst spell.

Ruin Runner:

Típus: Unit

Ritkaság: Common

Mana cost: 5

Ennyibe kerül: 100 Shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: Megint csak a mana értékét megnézve egy kifejezetten erős lap. Nem elég, hogy 6-4-es statisztikák mellett Overwhelm, hozzácsaptak egy SpellShield-et is, ezzel még nehezebbé téve, hogy a lapot meg tudják akadályozni a támadásban. Vulnerable, Frostbite és Strike mechanikákkal nagyon jól működik.

Treasure Seeker:

Típus: Unit

Ritkaság: Common

Mana cost: 1

Ennyibe kerül: 100 Shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: Véleményünk szerint a játék legjobb 1 manás  lapjai között van. Mikor summonolod csinál a kezedbe egy Waking Sands nevű 2 manás varázslatot ami leidéz egy 5-2 stattal rendelkező Sandstone Chargert. Ez később sok szituációban lehet használni: ha szükséged van egy védő unit-ra, ha szeretnél több egységgel támadni és nem utolsó sorban a vulnerable mechanika mellé is kiváló