Legends of Runeterra Kulcsszavak Magyarul

Advance/ Haladás – Csökkenti egy specifikus Countdown Landmark hátralévő idejét egy bizonyos összeggel (Kártyán pontosan leírva)

Allegiance/ HűségAkkor aktiválódik a képesség, ha a pakli tetején lévő lap régiója megegyezik a kijátszott lapéval.

Attach/ Kötődés – Ezek a unitok egy másik egységre kapcsolódnak, átadva nekik a sebzés és életerő értékeket, a kulcsszavaikkal együtt. Ha a célpont meghal az attach lap visszakerül gazdája kezébe. Csak obilterate segítségével lehet őket elpusztítani.

Attune/ ÖsszehangolAmikor egy ilyen lapot kijátszol vagy megidézel visszatölt 1 spell manát

Augment/ Fejlesztés – Amikor egy kreált, tehát a paklidban eredetileg nem megtalálható lapot játszol ki ezek az egységek +1|+0 permanens statot kapnak.

Barrier/ VédőburokElnyeli a következő sebzést, bármilyen forrásból is jön. Maximum egy körig aktív.

Behold/ BirtokolAkkor aktiválódik a képesség, ha a feltételnek megfelelő kártya van az asztalon vagy a kezedbe (például 8 a lap manaköltsége, vagy Celestial kategóriába tartozik).

Blade Dance/ Penge Tánc – Adott számú Blade-et idéz meg és elindul egy free attack. Ha a Blade elhagyja a csatát akkor megsemmisül

Brash/ Pimasz -Ezzel a kulcsszóval rendelkező egységeket csak 3 vagy attól nagyobb életerővel rendelkező ellenfél védheti le!

Can’t Block/ Képtelen VédekezniEzzel a jelzővel biró egység nem tud védekezni

Capture/ ElfogásEgy elfogott unit csapdába esik, addig míg az elfogója el nem hagyja a csatateret.

Challenger/ KihívóKiválaszthatja támadásnál, hogy az ellenséges egységek közül melyik védekezzen ellene

Countdown/ VisszaszámlálásA kör elején csökken eggyel az aktiválódáshoz szükséges idő, amíg el nem éri a 0-t

Daybreak/ HajnalhasadásAkkor érvényesül a képesség ha ezzel a jelzővel ellátott lapot játszod ki az adott körben először.

Deep/ MélységHa a pakliban 15 vagy kevesebb lap marad akkor +3|+3 permanens statot kapnak a jelzővel rendelkező egységek (ezek egyelőre minden esetben Sea Monsterek).

Double Attack/ Dupla TámadásTámadáskor az egység 2x üt, először Quick Attack-kal, majd ha a védő még él akkor egyszerre csapnak össze.

Drain/ ElszívásAnnyival gyógyítja a Nexusunkat, amennyivel sebzi a célpontot.

Elusive/ Illékony  – Csak olyan egység védekezhet ellene, ami szintén ezzel a jelzővel rendelkezik.

Enlightened/ Felvilágosult – Akkor aktiválódik a képesség, ha a maximum manánk eléri a 10-et. Ha már aktiválódott, aktív marad akkor is ha a maximum manánk csökken.

Ephemeral/ MúlandóEzek az egységek ütésnél vagy legkésőbb a kör végén meghalnak.

Evolve/Fejlődés – Az Evolve egységek +2|+2 statot kapnak, ha a játék során 6 különböző keyword az asztalra került.

Fated / Eldőlt Sorsú Amikor egy szövetséges lap célba veszi +1 |+1 statot kap permanensen

Fearsome/ FélelmetesCsak olyan egység védekezhet ellenük, amiknek a támadó ereje legalább 3.

Fleeting/ TünékenyEzek a lapok a kör végén kidobásra kerülnek.

Flow/ Áramlás– Ha az előző körben kettő darab spell lapok akitváltunk akkor érvényesülnek a képességek.

Formitable/ Rettentő – Ezek az egységek az életerejükkel sebeznek

Frostbite/ FagyásA célpont erejét 0-ra csökkenti.

Forge/ Kovácsolni – A kiválasztott egység +1 | +1-et kap, ha van rajta equipment akkor az kapja meg.

Fury/ DühAmikor megöl egy egységet és túléli, permanens +1|+1 statot kap.

Hallowed/ Megszentelt – Ezen egységek halálukkor, egy pontot adnak a paklinkhoz, az összegyűjtött pontok a legelső támadó egység sebzéséhez adódnak, minden egyes támadásnál.

Husk/ Burok – Kijátszáskor leidéznek egy Immobile egységet, ami rendelkezik egy véletlenszerű kulcsszóval, melyet a következő kijátszott egység megöl és átveszi a statjait, illetve a keyword-öt ami rajtuk van. Egyszerre akár többet is.

Immobile/ MozgásképtelenNem tud támadni vagy védekezni.

Impact/Becsapódás – Ha a lap üt az impact-nek megfelelő mennyiséget fixen rásebezi az ellenfél Nexusára

Improvise/Improvizálás – A lap kijátszásakor kiválaszthatsz két equipment közül egyet, amit az egység megkap. 2x ugyanazt a tárgyat nem készítheti.

Invoke/ Megidéz3 Celesital lap közül egyet választhatunk, amit a kezünkbe rak

Last Breath/ Utolsó LeheletAkkor aktválódik a képesség, amikor az egység meghal.

Lifesteal/ Életerő lopásAmennyit sebez az egység, annyit tölt vissza a Nexusunknak.

Lurk/ Ólálkodás – Ha a paklink tetején Lurk lap van mikor támadunk, minden ezzel a kulcsszóval ellátott lap +1 sebzést kap mindenhol

Nexus Strike/ Nexus ÜtésAkkor érvényesül, ha az ellenfél Nexusát tudjuk megsebezni az adott lappal.

Nightfall/ AlkonyEzzel a jelzővel ellátott lapok akkor érvényesítik a képességüket, ha nem az első lap, amit az adott körben kijátszunk.

Obliterate/ MegsemmisítTeljesen elpusztít egy lapot, nem aktiválódik a Last Breath képessége és nem lehet feltámasztani sem.

Overwhelm/ EltiporMinden sebzés, ami több mint a védekező életereje a Nexus-t üti.

Plunder/ KifosztA kártya akkor aktiválja a képességét, ha kijátszás előtt az ellenfél Nexus-át megsebeztük az adott körben.

Predict/ ElőrelátásA paklidból 3 lap közül kiválaszthatsz egyet, amit felraksz a tetejére.

Quick Attack/ Fürge TámadásTámadáskor előbb üt mint a védekező egység.

Rally / Erőre kap – Az adott körben megkapjuk az Attack Token-t, tehát újra támadhatunk. Feltéve, hogy éppen nem aktív.

Recall/ VisszahívásVisszarak egy lapot a tulajdonosa kezébe és alapállapotba helyezi azt.

Reforge/ Újrakovácsol – Elkészít 1-et a 3 Blade Fragment (Kard Darab) közül, amit még nem készített, amikor mindhárom darabot felhasználtuk elkészül a Blade of the Exile ( A kitaszított Kardja).

Regeneration/ Regeneráció – A kör elején maximumra tölti az egység életerejét.

Reputation/ HírnévAkkor akitválódik, ha a meccs során legalább 4x ütöttünk 5+ sebzéssel rendelkező egységekkel.

Scout/ FelderítőHa csak ilyen jelzővel ellátott egységekkel támadunk, akkor támadhatunk még egyszer (Megmarad az Attack Token).

Slay/ Mészárlás – Amikor megölünk egy egységet saját lappal, legyen az szövetséges vagy ellenség, aktiválja a képességet.

SpellShield/ Varázs PajzsLevédi a következő ellenséges varázslat hatását az egységen.

Strike/ ÜtésAkkor aktiválódik a képesség, ha az egység megüti egy másikat vagy a Nexus-t.

Strongest/ LegerősebbAz az egység, aminek a legtöbb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor a drágább manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.

Stun/ Kábít – Abban a körben. amikor megkapja ezt a jelzőt az egység, nem tud se támadni, se védekezni, de a képességei továbbra is aktívak maradnak.

Support/ TámogatásA támogató egységtől jobbra lévő uniton akitávlódik a képesség.

Toss/ KihajításMegsemmisít (Obliterate) X mennyiségű nem Champion lapot a paklid aljáról.

Tough/ KeményMinden forrásból 1-gyel kevesebb sebzést szenved el.

Trap/ CsapdaAz ellenfél paklijában lévő lapokra kerül, amikor kihúzza őket akkor aktiválódik a hatása, ha mi húzzuk ki az ellenfél paklijából, akkor mi kapjuk a hatását. ( Jelenleg csak Teemo puffcap gombái és Caitlyn Flash bomb-jai esnek ebbe a kategóriba)

Origin/ Eredet – A kulcsszavak közül talán ez a legérdekesebb. Az ezzel rendelkező hősök önmagukban elfoglalnak egy Régió helyet, és valamilyen speciális pakli építési szabályt alkalmaznak.

Vulnerable/ SebezhetőEzzel a jelzővel ellátott egységek kényszeríthetőek arra, hogy védekezzenek a támadó ellen.

Weakest/ LeggyengébbAz az egység, aminek a legkevesebb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor az olcsóbb manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.

legends of runeterra kulcsszavak magyar

A Legends of Runeterra játékban nagyon fontos, hogy ismerjük melyik lap mit csinál, ehhez pedig átfogóan kell tudnunk, hogy a kulcsszavak mit is jelentenek  illetve csinálnak. Reméljük a fenti gyűjtemény segít a kezdőjátékosoknak abban, hogy megértsék.

ORIGIN HŐSÖK

Azir ascend runeterra
Varus, A megtrolás nyila
bard

Bard a csillagokon túlról érkezett, a jó szerencse nevében eljáró lény, aki az egyensúlyért küzd, hogy az élet fennmaradhasson a közönyös káosz jelenléte mellett is. Számos runaterrai dal találgatja az űrbéli vándor szándékait és természetét, de abban mindenki egyetért, hogy vonzódik a rendkívüli mágikus erővel bíró ereklyékhez. A segítőkész, apró és vidám szellemekkel körülvett Bard egyetlen cselekedete sem mondható rosszindulatúnak, hiszen mindig a nemesebb ügyet szolgálja… a maga fura módján.

Jhin

Jhin egy pedáns alapossággal dolgozó pszichopata bűnöző, aki szerint a gyilkolás művészet. Egykor egy ioniai börtönben raboskodott, de az országot uraló tanácson belül működő titkos szövetség kiszabadította onnan. A sorozatgyilkos azóta őket szolgálja. Jhin ecsetként használja a fegyverét, és szörnyű műalkotásai az áldozatokat és a nézőket egyaránt csontig ható rémülettel töltik el. Vérfagyasztó, színpadias előadásaiban perverz gyönyörét leli, és ő a legjobb választás, ha a létező legerősebb üzenetet kell átadni: a rettegést.

Evelyn

Az Evelynn névre hallgató démon Runaterra legsötétebb zugaiban kutat következő áldozata után. Egy érzéki nő képében csábítja magához a prédáját, és ha az védtelenné válik, Evelynn felfedi valódi lényét. Az áldozatokat ezután leírhatatlan kínoknak veti alá, ő maga pedig élvezettel lubickol a fájdalmukban. A démon szemében ezek csak futó kalandok. Runaterra többi lakója számára azonban ezek a történetek elrettentő emlékeztetők arra, hogy a zabolátlan kéjvágynak milyen súlyos ára lehet.

Kayn

A halálos árnymágia páratlan mestere, Shieda Kayn azért küzd, hogy beteljesítse valódi sorsát, és egy nap az Árnyak rendjének vezéreként új korszakot nyisson Ionia uralma alatt. Rhaast, az öntudatra ébredt darkin fegyver forgatásával azt kockáztatja, hogy a romlás fokozatosan felemészti mind a testét, mind az elméjét. Csak két kimenetel lehetséges: Kayn sikeresen a szolgálatába állítja a fegyvert… vagy a gonosz penge áldozatául esik, kikövezve az utat egész Runaterra pusztulása felé.

Jax

Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…

Ryze

Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…

Aatrox

Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…

Varus

Jax Ikáthia utolsó ismert fegyvermestere, fegyverforgatói tehetsége és maró szarkazmusa messze földön híres. Miután szülőföldje gőgjében magára szabadította az Üresség pusztító erejét, Jax és megmaradt társai megesküdtek, hogy megvédik kultúrájuk utolsó szilánkjait. A világban ismét egyre erősebb a mágia, és az eddig szunnyadó fenyegetés ébredezik. Jax fáradhatatlanul járja Valorant Ikáthia utolsó fényét hordozva, és próbára tesz minden harcost, hogy megtudja, méltók-e az oldalán harcolni…

legends of runeterra pakli xerath ascend
legends of runeterra pakli xerath ascend
Ryze the Runemage
Aatrox Darkin