Mi a története?

Mély érzelmek fűznek minket ehhez a paklihoz, a Legends of Runeterra Rise of the Tides kiegészítője, ami egyben az 1.0 az az a játék végleges formába kerülésének idején készült el, talán a legelső kompetitív deck volt az akkori meta idején, kevés életképes pakli révén, hamar ismerté és népszerűvé vált az új Mechanika, ami bekerült a játékba.

Miről szól?

A lényege, hogy az ellenfelünk pakliját 4 lap kivételével teljesen megsemmisítsük még mielőtt összerakhatná a saját kombóját. Ehhez Maokai-ra lesz leginkább szükségünk, aki mikor szintet lép, tehát sikerült 25 lapot kidobnunk a paklink aljáról (Toss) és/vagy szövetséges egységeink meghaltak, elpusztítja az ellenséges paklit. Mivel ez folyamatosan tünteti el a saját lapjainkat is, szükségünk lesz Nautilus-ra és rengeteg Sea Monster-re, Ha elérjük, hogy a paklinkban 15 vagy annál kevesebb lap maradjon, aktiválódik a Deep kulcsszó, ami az utóbbi bajnokunkat is level up-oltatja. Nautilus ekkor rettenetesen erős lesz, ám a lényege, hogy minden toss-olt Sea Monster-t vissza rak a pakliba (ami legalább 4 mana) és ezeknek a lapoknak a költségét 4-gyel csökkenti, amíg az asztalon van.

Maokai

Maokai egy hatalmas, dühödt ent, aki az Árny-szigetek természetellenes lakói ellen küzd. Az otthonát elpusztító mágikus kataklizma miatt torzult a mostani bosszúszomjas lénnyé, aki csak azért menekülhetett meg az élőholt léttől, mert az élet vize a törzsébe ivódott. Maokai egykor a természet békés szelleme volt, de ma már rettenthetetlen dühvel harcol, hogy elűzze az Árny-szigeteket sújtó átkot, és visszaállítsa otthona egykori szépségét.

Nautilus

Nautilus legendája egyidős Bilgewater legrégebbi mólóival. A páncélos óriás magányosan járja a Kékláng-szigetek partjaihoz közeli sötét vizeket. Egy rég elfeledett árulás hajtja, és figyelmeztetés nélkül csap le egy fegyverként forgatott horgonnyal. Megmenti az elnyomottakat, a kapzsi embereket pedig magával rántja a víz alá. Azt mondják, hogy mindenkiért eljön, aki nem fizeti meg „Bilgewater jussát”, és magával viszi őket, örök emlékeztetőül, hogy a mélység elől nincs menekvés.

legends of runeterra pakli

Hogyan játszunk?

Azt már tudjuk, hogy mi a feltétele annak, hogy nyerjünk, de hogyan érjük ezt el? A pakli nem a leggyorsabb, viszont ha sikerül elérnünk a Deep-et és Nautilus lekerül az már önmagában is elég lehet a győzelemhez. Mivel kedvenc búvárunk minden Sea Monster kategóriába tartozó lap költségét 4-gyel csökkenti, és legalább 7 manán kell lennünk, hogy ez megtörténhessen, ám következő körben egy egész rajnyi szörnyeteget pakolhatunk az asztalra, amik hatalmas pusztításra képesek. Tehát ide el kell jutnunk éppen ezért a lapjainkat úgy ideális beosztanunk, hogy 7 manára meg legyen a maximum 15 lap a paklinkba, ez segít Nautilusnak és Maokainak is szintet lépni, ezt húzással és toss-szal egyaránt elérhetjük, Hőst nem érdemes a kezünkben tartani mert a pakli kidobásával csak a bajnokok maradnak benne így hamar hozzájuk férünk.

A pakli részletezése

A fent említett pár sor összefoglalja az alapokat és a bajnokok szerepét a pakliban. Ugyan a lapjaink önmagukban is erősek, itt kellenek a hősök is a győzelemhez. Igazi csapatmunkára van szükség. A meccs elején a pakli csökkentésére és védekezésre tökéletes lapok a Dreg Dredgers, ami mikor megidézzük egyből toss-ol hármat, és csak 1 manába kerül, tökéletes védőlap. A Deadbloom Wanderer, ami ugyan már 3 mana és csak kettő toss-ol, a 3 | 2-es értéke mellett Life Steal-es is, tehát ütéskor Nexus életet tölt vissza. a Salvage egy 4 manás Burst varázslat, ami ki dob két lapot a pakli aljáról és húz kettőt a tetejéről, egyből 4-gyel közelebb juttatva minket a 15-ös célhoz. Ha pedig még nem teljesül se a 25 toss Maokai-hoz, se a 15-ös deck méretet nem értük el, kénytelenek leszünk tovább kitartani a Devourer of the Depths és hasonló nagyobb Sea Monster lapokkal.

Mi változott?

A Deep Toss egy önmagában is teljesen helytálló összeállítás volt, ám az utóbbi Patch-ekkel érkezett pár nagyon hasznos lap, ami komoly erősítést adott neki ezzel továbbra is egy kompetens deck-ként a metában tartva. A Sea Scarab egy kimondottan durva választás lett a pakliba, segíti a korai részét a játékunknak és gyorsítja, hogy elérjük a fent említett céljainkat. Minden meghalt egység után toss-ol egyet, illetve ha ő hal meg akkor is, Sea Monster lévén ha már Deep-en vagyunk egy 5 | 6-os lappá hízik, ami ráadásul ha Nautilus lent van ingyen lesz. Ám figyelnünk kell, hogy továbbra is toss-ol és ha Nautilus már lekerült akkor bizony az utolsó lapjainktól szabadit meg minket. Egy másik elengedhetetlen újítás lett a The Slaughter Docks, ami egy Land Mark, nemes egyszerűséggel minden kör elején toss-ol egyet, szerencsére ha elérjük a 15 lap-ot akkor a kör elején leidéz egy véletlenszerű Sea Monster-t, ami a korábban is említett buff miatt mínium 5 | 6-os értékkel fog rendelkezni. A Stalking Shadows is egy hasznos lap lehet hisz húz nekünk ráadásul egy Ephemeral másolatot is készít a lapból ezzel rögtön 2 pontot biztosítva Maokai-nak, növelve a lehetőségeinket, extra támadó vagy éppen védekező, kártyát adva a kezünkbe.

 A Worldwalker 3.8-as patch-csel sok másik pakli mellett a Deep Toss is tovább erősödött mellyel egy hosszabb kihagyás után ismét népszerű meta paklivá vált. Az Undergrowth egy kimondottan értékes eleme lett a lapjainknak ugyan is amellett, hogy 3 manáért 3at toss-ol még drainel is az ellenfelünk egyik egységéből mely a melett, hogy pörgeti az engine-ünket, controll alatt tartja az ellenfelünket és még kellő védelmet is biztosit az extra 2 életerő visszatöltésével. Emelett pedig jött egy újabb Sea Monster is ami a The Beast Below 4 manás lapunkat egy az egyben le is cseréli, a Megatusk ugyanúgy 4 manáért, (igaz 4 | 4 helyett 3 | 4-es statokkal) amikor elérjük a Deep-et 3 életerőt visszatölt minden az asztalon lévő egységünknek és a Nexusunknak, ezzel sokkal több értéket hozzáadva a játékhoz mint a játék eleje óta elérhető testvére.

A pakli legfrissebb verziója

CECQGAQGFQXTKAIEAUHQCAQFBIAQMBJLAEDAMJQEAECAMAQBAECSQBQCAYLR2HRFE44ACAQFBAAQCAIFDE