Legends of Runeterra Kulcsszavak Magyarul
Advance/ Haladás – Csökkenti egy specifikus Countdown Landmark hátralévő idejét egy bizonyos összeggel (Kártyán pontosan leírva)
Allegiance/ Hűség – Akkor aktiválódik a képesség, ha a pakli tetején lévő lap régiója megegyezik a kijátszott lapéval.
Attach/ Kötődés – Ezek a unitok egy másik egységre kapcsolódnak, átadva nekik a sebzés és életerő értékeket, a kulcsszavaikkal együtt. Ha a célpont meghal az attach lap visszakerül gazdája kezébe. Csak obilterate segítségével lehet őket elpusztítani.
Attune/ Összehangol – Amikor egy ilyen lapot kijátszol vagy megidézel visszatölt 1 spell manát
Augment/ Fejlesztés – Amikor egy kreált, tehát a paklidban eredetileg nem megtalálható lapot játszol ki ezek az egységek +1|+0 permanens statot kapnak.
Barrier/ Védőburok – Elnyeli a következő sebzést, bármilyen forrásból is jön. Maximum egy körig aktív.
Behold/ Birtokol – Akkor aktiválódik a képesség, ha a feltételnek megfelelő kártya van az asztalon vagy a kezedbe (például 8 a lap manaköltsége, vagy Celestial kategóriába tartozik).
Blade Dance/ Penge Tánc – Adott számú Blade-et idéz meg és elindul egy free attack. Ha a Blade elhagyja a csatát akkor megsemmisül
Can’t Block/ Képtelen Védekezni – Ezzel a jelzővel biró egység nem tud védekezni
Capture/ Elfogás – Egy elfogott unit csapdába esik, addig míg az elfogója el nem hagyja a csatateret.
Challenger/ Kihívó – Kiválaszthatja támadásnál, hogy az ellenséges egységek közül melyik védekezzen ellene
Countdown/ Visszaszámlálás – A kör elején csökken eggyel az aktiválódáshoz szükséges idő, amíg el nem éri a 0-t
Daybreak/ Hajnalhasadás – Akkor érvényesül a képesség ha ezzel a jelzővel ellátott lapot játszod ki az adott körben először.
Deep/ Mélység – Ha a pakliban 15 vagy kevesebb lap marad akkor +3|+3 permanens statot kapnak a jelzővel rendelkező egységek (ezek egyelőre minden esetben Sea Monsterek).
Double Attack/ Dupla Támadás – Támadáskor az egység 2x üt, először Quick Attack-kal, majd ha a védő még él akkor egyszerre csapnak össze.
Drain/ Elszívás – Annyival gyógyítja a Nexusunkat, amennyivel sebzi a célpontot.
Elusive/ Illékony – Csak olyan egység védekezhet ellene, ami szintén ezzel a jelzővel rendelkezik.
Enlightened/ Felvilágosult – Akkor aktiválódik a képesség, ha a maximum manánk eléri a 10-et. Ha már aktiválódott, aktív marad akkor is ha a maximum manánk csökken.
Ephemeral/ Múlandó – Ezek az egységek ütésnél vagy legkésőbb a kör végén meghalnak.
Fated / Eldőlt Sorsú Amikor egy szövetséges lap célba veszi +1 |+1 statot kap permanensen
Fearsome/ Félelmetes – Csak olyan egység védekezhet ellenük, amiknek a támadó ereje legalább 3.
Fleeting/ Tünékeny – Ezek a lapok a kör végén kidobásra kerülnek.
Formitable/ Rettentő – Ezek az egységek az életerejükkel sebeznek
Frostbite/ Fagyás – A célpont erejét 0-ra csökkenti.
Fury/ Düh – Amikor megöl egy egységet és túléli, permanens +1|+1 statot kap.
Immobile/ Mozgásképtelen – Nem tud támadni vagy védekezni.
Impact/Becsapódás – Ha a lap üt az impact-nek megfelelő mennyiséget fixen rásebezi az ellenfél Nexusára
Invoke/ Megidéz – 3 Celesital lap közül egyet választhatunk, amit a kezünkbe rak
Last Breath/ Utolsó Lehelet – Akkor aktválódik a képesség, amikor az egység meghal.
Lifesteal/ Életerő lopás – Amennyit sebez az egység, annyit tölt vissza a Nexusunknak.
Lurk/ Ólálkodás – Ha a paklink tetején Lurk lap van mikor támadunk, minden ezzel a kulcsszóval ellátott lap +1 sebzést kap mindenhol
Nexus Strike/ Nexus Ütés – Akkor érvényesül, ha az ellenfél Nexusát tudjuk megsebezni az adott lappal.
Nightfall/ Alkony – Ezzel a jelzővel ellátott lapok akkor érvényesítik a képességüket, ha nem az első lap, amit az adott körben kijátszunk.
Obliterate/ Megsemmisít – Teljesen elpusztít egy lapot, nem aktiválódik a Last Breath képessége és nem lehet feltámasztani sem.
Overwhelm/ Eltipor – Minden sebzés, ami több mint a védekező életereje a Nexus-t üti.
Plunder/ Kifoszt – A kártya akkor aktiválja a képességét, ha kijátszás előtt az ellenfél Nexus-át megsebeztük az adott körben.
Predict/ Előrelátás – A paklidból 3 lap közül kiválaszthatsz egyet, amit felraksz a tetejére.
Quick Attack/ Fürge Támadás – Támadáskor előbb üt mint a védekező egység.
Rally / Erőre kap – Az adott körben megkapjuk az Attack Token-t, tehát újra támadhatunk. Feltéve, hogy éppen nem aktív.
Recall/ Visszahívás – Visszarak egy lapot a tulajdonosa kezébe és alapállapotba helyezi azt.
Reforge/ Újrakovácsol – Elkészít 1-et a 3 Blade Fragment (Kard Darab) közül, amit még nem készített, amikor mindhárom darabot felhasználtuk elkészül a Blade of the Exile ( A kitaszított Kardja).
Regeneration/ Regeneráció – A kör elején maximumra tölti az egység életerejét.
Reputation/ Hírnév – Akkor akitválódik, ha a meccs során legalább 4x ütöttünk 5+ sebzéssel rendelkező egységekkel.
Scout/ Felderítő – Ha csak ilyen jelzővel ellátott egységekkel támadunk, akkor támadhatunk még egyszer (Megmarad az Attack Token).
Slay/ Mészárlás – Amikor megölünk egy egységet saját lappal, legyen az szövetséges vagy ellenség, aktiválja a képességet.
SpellShield/ Varázs Pajzs – Levédi a következő ellenséges varázslat hatását az egységen.
Strike/ Ütés – Akkor aktiválódik a képesség, ha az egység megüti egy másikat vagy a Nexus-t.
Strongest/ Legerősebb – Az az egység, aminek a legtöbb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor a drágább manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.
Stun/ Kábít – Abban a körben. amikor megkapja ezt a jelzőt az egység, nem tud se támadni, se védekezni, de a képességei továbbra is aktívak maradnak.
Support/ Támogatás – A támogató egységtől jobbra lévő uniton akitávlódik a képesség.
Toss/ Kihajítás – Megsemmisít (Obliterate) X mennyiségű nem Champion lapot a paklid aljáról.
Tough/ Kemény – Minden forrásból 1-gyel kevesebb sebzést szenved el.
Trap/ Csapda – Az ellenfél paklijában lévő lapokra kerül, amikor kihúzza őket akkor aktiválódik a hatása, ha mi húzzuk ki az ellenfél paklijából, akkor mi kapjuk a hatását. ( Jelenleg csak Teemo puffcap gombái és Caitlyn Flash bomb-jai esnek ebbe a kategóriba)
Vulnerable/ Sebezhető – Ezzel a jelzővel ellátott egységek kényszeríthetőek arra, hogy védekezzenek a támadó ellen.
Weakest/ Leggyengébb – Az az egység, aminek a legkevesebb az ereje, ha ebből több is van akkor az életerő dönt, ha abból is van egyezés akkor az olcsóbb manaköltséggel rendelkező lesz a célpont.

A Legends of Runeterra játékban nagyon fontos, hogy ismerjük melyik lap mit csinál, ehhez pedig átfogóan kell tudnunk, hogy a kulcsszavak mit is jelentenek illetve csinálnak. Reméljük a fenti gyüjtemény segít a kezdőjátékosoknak abban, hogy megértsék.