Noxus erős birodalom, amelytől okkal rettegnek. A külső szemlélők számára Noxus egy brutális, agresszívan terjeszkedő és fenyegető hatalomnak tűnik, de a harcias külsőségek mögött egy meglepően befogadó társadalom rejlik, ahol tisztelik és elismerik az erőt és a tehetséget.

A noxusiak valaha vad, barbár törzsek voltak, akik azután telepedtek le, hogy elfoglalták az ősi várost, amely ma a birodalmuk központja. Minden oldalról ellenségek vették körül őket, ezért a legjobb védekezés a támadás elvét követve terjeszkedésbe kezdtek, és a birodalom minden évben egyre nagyobbra duzzadt. A túlélésért folytatott harc büszke néppé tette a mai noxusiakat, akik az erőt mindennél többre tartják – és ez az erő számtalan formában ölthet testet.

Bárki, aki kellő tehetséget mutat, magas tisztséget tölthet be Noxusban, társadalmi rangjától, vagyonától vagy származásától függetlenül. Különösen nagy becsben tartják azokat, akik képesek a mágia használatára, és aktívan keresik az efféle tudással rendelkező szövetségeseket, hogy különleges képességeiket tökéletesíthessék, és a birodalom előnyére fordíthassák.

De a meritokrácia eszméi ellenére az ősi nemesi családok továbbra is jelentős hatalommal bírnak, emiatt egyesek úgy vélik, Noxusra nem az ellenségei jelentik a legnagyobb veszélyt, az igazi fenyegetés belülről fakad.

noxus legends of runeterra magyar

Noxus egy elég agresszív játékstílust képvisel. Ezt nagyon jól mutatják a régióhoz tartozó egységek és varázslatok is. Jellemző rájuk a játék korai fázisában lévő nyomásgyakorlás, ezt viszonylag olcsó és nagy sebzéssel vagy skill-el rendelkező lapok segítik elő. A nagy sebzés mellé viszont a régió a védekezés terén kissé hiányt szenved. Sok egységnek elég alacsony az életereje, valamint Shadow Iles mellett az egyetlen olyan régió ahol megtalálható a Can’t Block  megjelölés, azaz a unit nem tud védekezni az ellenfél támadása ellen. De nézzük is meg, hogy milyen kulcsszavak, képességek és főbb jellemzők segítik hozzá Noxus-t ahhoz, hogy már a harmadik körben 20-ról 0 HP-ra vigye le a Nexusod.

Noxus Hősök:

Darius

Draven

Vladimir

Swain

Katarina

Riven

Leblanc

Régió főbb jellemzői és kulcsszavai:

Overwhelm: Amennyivel több a támadó sebzése, mint a védő életereje, annyit „túlütünk” az ellenfél Nexusára. Amennyiben a védekező unit valamilyen effekt hatására (kill, stun, stb…) eltűnik a támadó lap elől, abban az esetben a unit a teljes sebzését a nexusra üti.

Fearsome: Ha egy ilyen kulcsszóval ellátott egységgel támadunk, akkor az ellenfelünk csak 3 vagy annál nagyobb sebzéssel rendelkező egységgel védekezhet.

Stun: Ha egy egységet az adott körben „elkábítunk” akkor az nem tud támadni/védekezni. A stun mechanika az overwhelm-el együtt nagyon jól működik, ugyanis akár akkor is le tudjuk stun-nolni az ellenfelünket mikor ő már berakta az egységeit védekezni, így a teljes sebzés a Nexusra megy.

Can’t Block: Az ilyen kulcsszóval ellátott egységek nem tudnak védekezni, viszont cserébe eléggé olcsók és nagyot ütnek.

Nexus Damage: Ahogy már korábban írtunk róla Noxus többféleképpen tudja nullára redukálni az ellenfél Nexusát, de a fentebb említett egységeken kívül ezt varázslatokkal is sikeresen véghez tudja vinni, például a Decimate, Death’s hand, vagy a Noxian Fervor segítségével.

Self Damage: Annak ellenére, hogy a Noxus lapok nincsenek sok hp-val megáldva, több olyan spell és unit van a régióban, aminek a képessége akkor aktiválódik, ha egy saját egységünket sebezzük vele. E-mellé tökéletes párosítás Freljord, a Self Damage pakli a mainapig dübörög.

Reputation: Akkor aktiválódik, ha a meccs során legalább 4x ütöttünk 5 vagy annál nagyobb sebzéssel rendelkező egységekkel.

Legjobb szinergia más régiókkal:

Piltover & Zaun: A két régióban külön-külön is sok a szinte bármit célzó fast spell, de ha a kettőt kombinálod kész is a teljes kontroll. Ezt leginkább Ezreal – Draven párosával szoktuk látni.

A discard is ezekkel a régiókkal kombinálva működik a legjobban, a játék korai szakaszában iszonyatos tempót lehet diktálni. Ha az ellenfelünk nem tud az első néhány körben lapot rakni, akkor bizony gyorsan vége lehet a mérkőzésnek. Ezt a kombinációt Draven + Jinx duóval játszák a leggyakrabban, de sokszor előfordul, hogy befér melléjük még egy Teemo is.

Shadow Isles: A Spider mechanika Shadow Isles-al kifejezetten erős, főként itt is a játék korai szakaszában. Ehhez legtöbbször Elise szokott lenni az egyedüli hős, de előfordul (inkább a deck korábbi verzióiban), hogy Darius-t is láthatunk mellette. Mind a két régió bővelkedik a 8 lábú kis barátainkban, együtt a kettő pedig már ahogyan Braum mondaná rengeteg láb és nem elég Bajusz!

Freljord: És ha már Braum, Freljordnál a frostbite mindig is a játék erősebb mechanikái közé tartozott, de ha kiegészítjük néhány noxus varázslattal (Culling Strike, Reckoning), akkor már nem csak frostbite és az átlag 5-öt ütő lapok miatt kell aggódnunk, hanem amiatt is, hogy jó eséllyel el is tüntetik a lefagyasztott egységet a pályáról. Az ilyen pakliknak Ash szinte mindig kötelező eleme, mellette pedig Sejuani és Leblanc-ot láthatjuk leginkább.

Szintén ide kapcsolódik a Braum + Valadimir pakli is, ami a The Scargrounds landmark segítségével nagyon jól egyesíti a két régióban lévő self damage (mikor abból kovácsolsz előnyt, hogy a saját lapodat sebzed) potenciált.

Bilgewater: Szintén a játék korai szakaszára fókuszálva próbál meg minket a lehető leghamarabb eltenni láb alól. Noxus és Bilgwater is sok olyan egységgel rendelkezik ami olcsó és támadás során valamilyen skill segítségével megüti a Nexus-t. Ehhez pedig szinte adja magát a két hős: Miss Fortune és Gangplank képessége tökéletesen illik hozzá, nem véletlenül hívják Pirate Aggro-nak.

Shurima:   A nagy sebzéssel rendelkező lapok itt még többet érnek, hála az Empires of the Ascended kiegészítőnek. Sok olyan lapot hozott magával ami ezt a mechannikát tökéletesen kiegészíti, illetve jött egy új kulcsszó is a Reputation, ami csak ezekben a régiókban megtalálható.  Az ilyen pakliknál a nőuralom a jellemző, Sivir + Leblanc személyében, de elvétve láthatunk azért egy-egy Renektont is mellettük.

5 LAP AMIT ÉRDEMES ELKÉSZÍTENED SZERINTÜNK:

Ravenous Flock:

Típus: Spell, Fast

Ritkaság: Rare

Mana cost: 1

Ennyibe kerül: 300 Shard vagy 1 Rare Wildcard

Miért ajánljuk: Nagyon jó és olcsó lap, 1 manáért szinte kötelező minden olyan Noxus pakliba, ami használ non combat (támadáson/védésen kívüli) sebzést. Ugyanis az, hogy egy sebzett vagy kábított lapra 4-et üt az hatalmas érték. Arról nem is beszélve, hogy amíg van egy manád addig az ellenfelednek is folyamatosan számolnia kell vele, nagyban tudja befolyásolni, hogy mikor milyen lapokat játszhat ki.

Captain Farron:

Típus: Unit

Ritkaság: Epic

Mana cost: 8

Ennyibe kerül: 1200 Shard vagy 1 Epic Wildcard

Miért ajánljuk: A játék kései szakaszában egy brutálisan erős lap. Noxus 8 manáig a legtöbb esetben megtalálja a módját, hogy legalább lefelezze az ellenfél Nexusát, és ha mellé meg lekerül egy 8-8-as Overwhelm lap is, ami csinál neked 2 Decimate-et is a kezedbe, akkor igencsak el kell gondolkodni az ellenfélnek, hogy hogyan is fogja a következő 2 kört túlélni.

Arachnoid Sentry:

Típus: Unit

Ritkaság: Common

Mana cost: 3

Ennyibe kerül: 100 Shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: Egy elég flexibilis lapról van szó, sok Noxus összeállításhoz és sok szituációban jól jöhet. Ugye mikor kijátszod, az ellenfél lent lévő lapjai közül választhatsz egyet, amit arra a körre elkábítasz. Ez plusz célpontot jelent az Ezreal – Draven összeállításnak, tökéletes a fentebb említett Ravenous Flock mellé, vagy csak simán segít egy plusz kört túlélni például egy Lissandra – Watcher támadás ellen.

Noxian Fervor:

Típus: Spell, Fast

Ritkaság: Common

Mana cost: 3

Ennyibe kerül: 100 Shard vagy 1 Common Wildcard

Miért ajánljuk: A régió játékstílusához tökéletesen illeszkedik, több Noxus alapú pakliba is jó választás lehet. A lap kijátszásával 3-at sebezhetünk bármire. Ennek igaz van ára is: 3-at kell sebezünk egy szövetséges lapunkra is. Viszont ezt Noxus többféleképpen is az előnyére tudja fordítani: Swain szintlépéséhez egyből 6 pontot kapuk a szükséges 12-ből, ha védekezés során amúgy is beáldoznánk az egyik lapunkat, akkor védekezés mellett megölhetünk vele egy másik támadó lapot is ezzel egyből 2 lapot blokkoltunk le, de simán csak az ellenfél Nexusának is nekihúzhatjuk, ha a helyzet úgy kívánja.

Culling Strike:

Típus: Spell, Fast

Ritkaság: Rare

Mana cost: 3

Ennyibe kerül: 300 Shard vagy 1 Rare Wildcard

Miért ajánljuk: Megöl egy lapot, aminek 3 vagy annál kisebb a sebzése. Ha csak azt a tényt vesszük alapul, hogy 1-es szinten ez több mint a játékban szereplő hősök felére igaz, máris jobban megértjük, hogy mekkora kontroll potenciált rejt magában. Freljord – Frostbite (egy kiválasztott egység sebzését 0-ra viszi az adott körben) kombinációjával pedig egyik lap sincs tőle biztonságban.