Shadow Isles története
Ezen az elátkozott vidéken valaha egy nemes, felvilágosult civilizáció élt, amelyet a szövetségesei és küldöttei úgy neveztek: az Áldott-szigetek. De több mint egy évezreddel ezelőtt egy sosem látott varázskatasztrófa áttörte a határt az anyagi és a szellemvilág között, gyakorlatilag egyesítve a kettőt… és minden élőlényt egyetlen pillanat alatt pusztulásra ítélt.
Napjainkban a szigeteket egy gonosz Fekete Köd veszi körül, és magát a földet is sötét mágia szennyezte be. Azok a halandók, akik bátorkodnak ezekre a sivár partokra hajózni, lassan elveszítik az életerejüket, és ezzel előcsalogatják a holtak telhetetlen, nyughatatlan szellemeit.
Akik vesztüket lelik a Ködben, azok arra kárhoztatnak, hogy örök időkre ezen a rémálomba illő helyen kísértsenek tovább – de ennél is szörnyűbb, hogy az Árny-szigetek ereje évről-évre egyre nagyobbra nő, így a legerősebb lidércek egyre messzebb és messzebb merészkedhetnek Runaterra földjén.
Shadow Isles, a régió, ami abból kovácsol előnyt magának, hogy a saját lapjait pusztítja. Elég flexibilis, sok mechanika mellé illik, valamint a benne található hősök nagy része is jól kombinálható a többi régió hőseivel. Nagyon sok és jó kontroll varázslattal rendelkezik, a saját lapjaink mellett pedig az ellenfél lapjait is szép számmal tudjuk öldökölni. Ezeken felül több opciója is van a nexus életerejének visszaöltésére a drain mechanikának köszönhetően. Ez a régió sokáig egyedülállóan képes volt olyan kombinációkra építeni ahol egy elpusztult lap felélesztésével újra játszotta azt, később Piltover & Zaun, megkapta Ekkot és az általa kreált Chronobreak lap ugyan picit komplikáltabban, de képes ugyanerre).
Shadow Isles Hősök:
Thresh
Hecarim
Kalista
Elise
Maokai
Nocturne
Kindred
Viego
Régió Főbb Jellemzői és Kulcsszavai:
Drain: Meghatározott mennyiségű sebzés amivel egyenlő értékben töltöd vissza a Nexus életerejét.
Fearsome: Ha egy ilyen kulcsszóval ellátott egységgel támadunk, akkor az ellenfelünk csak 3 vagy annál nagyobb sebzéssel rendelkező egységgel védekezhet.
Revive: Felélesztesz egy már korábban meghalt egységet.
Toss: Meghatározott számú, nem Hős kártyát “kitöröl” (obliterate) a paklid aljáról. Ha például 3-at tossolsz de már csak egy nem hős van a paklidban akkor csak azt az egy lapot fogja kitörölni.
Ephemeral: Ezek az egységek a kör végén vagy támadás/védés után azonnal meghalnak.
Can’t block: Az ilyen kulcsszóval ellátott egységek nem tudnak védekezni, viszont cserébe eléggé olcsók és nagyot ütnek.
Last breath: Ez a képesség akkor aktiválódik, ha az ilyen kulcsszóval ellátott lap valamilyen effekt hatására meghal.
Slay: Ez az effekt akkor aktiválódik, ha megölöd a saját vagy az ellenfeled lapját támadás/védés vagy varázslat segítségével. Az ephemeral lapok kör végi halála nem aktiválja.
lEGJOBB SZINERGIA MÁS RÉGIÓKKAL:
Ionia: Az árny szigetek mellett Ionia az a régió ami bővelkedik ephemeral lapokkal, viszont ami még fontosabb, hogy Ioniában rengeteg az ehhez kapcsolódó varázslat is. Ilyen például a Death Mark spell, ami leszedi az ephemeral kulcsszót egy lapodról és átadja egy általad választott ellenfélnek. A Thresh + Viego paklik előszeretettel használják ezt mechanikát.
Freljord: A fagyos földeken több olyan hős is található ami jól működik az Árny Szigetek egyes mechanikájival. Erre talán a legjobb példa Anivia, aki Shadow Isles revive lapjaival elég könnyen sokszorosítható. Megemlíteném még Tryndamere, aki szintén jól használható együtt ezzel a régióval, ugyanis ő akkor lép szintet ha meghal. Ha pedig kicsit eltekintünk a hősőktől, akkor is jól használható a két régió együtt. Ugyanis mind a kettőre jellemző a Nexus HP visszatöltése és az olyan sebzések is amik a pályán minden egységet érintenek. Ezért is látható sokszor együtt ez a kombináció olyan esetekben mikor valamilyen kései játékszakaszban érvényesülő kombóra játszik a paklink.
Shurima: A vulnerable azaz a sebezehtő kulcsszó, ami Shurima egyik főbb mechanikája nagyon jól használható a slay-el együtt. Ugyanis Shadow Isles bővelkedik a last breath és az ephemeral lapokban amik nem baj ha meghalnak. Éppen ezért elég szépen kontroll alatt lehet vele tartani az ellenfelünket, miközben a Slay mechanikának köszönhetően az egekbe hízlalhatjuk a saját Nasusunkat, hogy a végén egy könnyed mozdulattal Attrocityvel nekivágjuk az ellenfél Nexusának. De azért Azir ephemeral katonái is jól illenek Hecarim swarm mechanikája és buffja mellé.
Piltover: Ennek a két régiónak a kombinációja esetén két dolgora lehet számítani: Vagy teljes kontroll, vagy pedig egy lapot szeretne az ellenfelünk nagyon sokszor kijátszani. Az első szituációhoz általában Ezreal szokott társulni, mivel a sok piltover target spell mellé nagyon jól társítható a szintén targetnek számító drain és kill lapok. A második szituációhoz pedig már fentebb említettem Aniviával kapcsolatban, hogy Shadow Isles bővelkedik azokban a lapokban amikkel megoldható, hogy sokszorosítsunk egy-egy lapot, Piltover pedig erre még rá tud dobni egy lapáttal.
Bandle City: Itt kifejezetten egy dolog van amit ki lehet emelni, ez pedig nem más mint a Darkness spell köré épülő pakli. Mind a két régió tartalmaz hozzá olyan kulcsfontosságú lapokat, ami miatt elengedhetetlenek ha erre szeretnénk játszani. Ehhez nem meglepő módon Senna és Veigar kombinációjával fogunk találkozni az esetek 99,9 százalékában.
5 LAP AMIT KEZDŐKÉNT ÉRDEMES ELKÉSZÍTENED SZERINTÜNK:
Vile Feast:
Típus: Spell, Fast
Ritkaság: Common
Mana Cost: 2
Ennyibe kerül: 100 shard vagy 1 common wildcard
Miért ajánljuk: Több szempontból is egy nagyon hasznos lap; azon kívül, hogy visszatölt egy HP-t a Nexusnak még sebez valamire egyet és ad nekünk egy védő lapot is ( 1-1 spiderling).
Glimpse Beyond:
Típus: Spell, Fast
Ritkaság: Common
Mana Cost: 2
Ennyibe kerül: 100 shard vagy 1 common wildcard
Miért ajánljuk: A húzás nagyon fontos része a játéknak, ez a lap pedig egyből 2-őt is húz nekünk. Igaz ezért cserébe meg kell vele ölnünk egy lapunkat, viszont a régió mechanikáihoz ez tökéletesen illszekedik.
Vengeance:
Típus: Spell, Fast
Ritkaság: Common
Mana Cost: 7
Ennyibe kerül: 100 shard vagy 1 common wildcard
Miért ajánljuk: Nagyon jól tud jönni ha egy ellenséges lapot szeretnénk eltüntetni a pályáról (főleg, hogy hősők ellen is használható) és viszonylag kevés lap van ami meg tudja állítani ( Spellshield, Deny, Rite of Negation).
The Ruination:
Típus: Spell, Slow
Ritkaság: Epic
Mana Cost: 9
Ennyibe kerül: 1200 shard vagy 1 epic wildcard
Miért ajánljuk: Ha Shadow Isles-t játszunk ez az a lap amivel az ellenfelünknek a legtöbb esetben számolnia kell. Kifejezetten erős lap, mivel megöl minden lapot ami játékban van, és nagyon jól tud jönni például egy olyan helyzetben mikor nekünk már nem maradt védekező lapunk az ellenfelünknek pedig tele az asztala.
Withering Wail:
Típus: Spell, Fast
Ritkaság: Common
Mana Cost: 5
Ennyibe kerül: 100 shard vagy 1 common wildcard
Miért ajánljuk: Mivel minden ellenséges lapot megsebez egyel és mellé még 3 HP-t vissza is tölt, ez a lap nagyon sok esetben jól tud jönni. Főleg az aggro paklik ellen kifejezetten erős.